Wujudkan strategi bersepadu atasi rogol | Boleh ke?

Satu strategi bersepadu bagi menangani kes jenayah rogol terhadap kanak-kanak perlu dibentuk dan ia harus bermula dari rumah, kata Naib Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia (MCPF), Tan Sri Lee Lam Thye.

Beliau berkata, semua pihak harus bekerjasama menangani kes jenayah itu, yang kini membimbangkan, kerana statistik polis menunjukkan tujuh daripada 10 mangsa rogol melibatkan kanak-kanak.

"Masanya sudah tiba untuk seluruh komuniti Malaysia bangun menentang jenayah seksual terhadap kanak-kanak,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan projek ‘Khidmat Cegah Jenayah dan Gaya Hidup Sihat Masyarakat’ anjuran syarikat Lions Group di sini hari ini.

Hoho… bagusnye pandangan diorang.. memang mantap ar.. nak wat strategi bersepadu la…

Pastu plak nak suh semua komuniti Malaysia bngun tentang jenayah seksual.. haha.. wei.. cmner mau tentang.. diorg nak rogol baru nak tentang.. ape punya idea la..

Skit2 nk wat program itu n ini.. strategi bersepadu lak tu.. ape yg nk disepadukan ..

Mane perginya undang2 negara yg disokong dan dihormati tu.. lau undang2 mantap.. mesti kurg punya kes jenayah..

Pk la.. aku bg contoh motor la.. same la cam motor… lau guna cara betull.. mesti kurg masalah kat motor.. buat maintenance betul… kerosakan motor dapat diminimizekan..

Same la manusia.. guna la undang2 yang mencipta manusia.. confirm xde masalah..


polis pun xbnyk kerje… askar pun xpayah kuar dari hutan nak tolong polis jaga rakyat plak..

betul x?? sape sokong??

P/S: bukan marah.. nk sruh fikir sejenak..^_^


Reactions:

3 comments:

ade hukum hudud xmo pulak ikot...

*aku sebagai rakyat xnk share dose sokong prinsip2 barat

jom tgk sini kaizen & Urban-or-Disaster

apa jadah la depa nak merogol kanak2..agaknya sebab yang gadis2 menyerah diri kot..
tak seronok rasa tak de aksi2 melawan..

kaizen : betul tu kaizen aku sokong..

diana : haha.. sebab xsronok la tu.. ade ek gadis2 menyerah diri... why la??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

layan sebentar