Ramadhan itu puasa



Ramadhan itu puasa... ape makna disebalik Ramadhan sebenarnya... kenapa perlu berpuasa..

wahai manusia... dan seluruhnya.. setiap perintah dan laranganNYA... pasti ada hikmah dan kebaikan utk manusia.. jika kita benar2 beriman denganNYA..

tanyalah diri.. bagaimana keadaan kehidupan kita sekarang...?? adakah sama atau hampir sama atau mirip2 hampir dengan kehidupan Nabi kita..

ade same ke... cuba bygkan... sedih bila kenangkan kembali zaman kita ini.. ramai yg jauh... jauh dari kehidupan sebenar Islam..

xrindukan Nabi Muhammad ke?? brp kali sehari kita menyebutkan namanya... dan berselawat dengannya.. pastikah kita sungguh2 mencintai baginda???

tepuk dada tanya iman kita... kalau setakat org azan kita buat xtau je... xde maknenye kita cintakan Nabi.. lau yg tu pun xde respons... ukur la diri kita pada tahap mana.. hujung kuku pun ase xlepas... so sempena puasa ni... jom same2 kita hampirkan cara hidup kita sehampir yg mungkin kepada Rasulullah S.A.W..

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



jom berdoa semoga Allah Memberi taufik dan hidayah kepda kita....^_^


ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ

BerDoalah kepada Tuhanmu dengan berendah diri dan suara yang lembut. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.

(Surah Al-A'raf 7: Ayat Ke 55)



p/s : jom berubah utk kebaikan bersama..^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

layan sebentar