Bila tengok Ladies cantik je.. | konfius


petang sume... hehe.. hari ni nk bncang ckit psal ladies nih.. ^_^

tiap2 hari bila kuar jalan2 je mesti trserempak ngan kaum Hawa... xkira.. cntik ke.. moderate ke.. hitam manis ke.. mesti kita trjumpa kan2.. ha...


especially bila jmpa ladies2 yg cntik2.. firstly tggapan aku... erm.. cantiknye.. mesti dh ade kekasih ni.. *potensi utk rapat ngan depa dh gagal la.. adei..!!
erm, memg mcm tu.. bila aku tgok je prempuan cntik aku aggap mesti dia dh ade bf..

aku keliru.. bila jd mcm tu aku dh putus ase nk pikat diorg.. tmbahan lak aset2 yg ade kat aku ni xla brp nk cukup sgt... huhu

lg la diorg xpandang... btul x dak2 laki?? hehe.. yg ladies ape coment ampa lak..? ^_-

then satu lg.. bila tgok je ladies2 cmni psti sukar utk memulakan prcakapn ngan depa.. maklumla.. siapa la kita.. hehe.. takut2 depa xlayan malu la aku.. dh la muka xbrpa nk tebal..

ape la nasib.. hehe

sape ade pndangan... ladies ke.. boy ke... bg2 ckit pndagn korg... aku konfius.. ^_^

P/s : kengkofiusan Melanda.... ^_^

Reactions:

10 comments:

tk tentu juga.......tegur jer..tp dengan cara yg baik..insyaallah terbuka hati org tersebut nk kwn ngn anda.=)

setuju dgn komen di atas..hehe..
btw,frh ada nak tmbh ckit kat cni.cmni..frh fhm apa yg azhari rasa 2.mmg x dinafikan kbykan ppuan yg cantik2 dah bpunya.tp bkn sume azhari.so frh rasa,azhari cuba dulu approach diorang dgn cara yg baik.cuba kwn2 biasa dulu.klu diorang blm bpunya,blhlah azhari knl diorang dgn lbh mendalam.pape pun,azhari kena berhati-hati.sbb frh dah jupe ramai ppuan yg luarannya nmpk baik, tp dalamannya x sebaik yg disangkakan.frh bkn nak mburukkan sape2.just nak share stg utk kebaikan kte sume kan.hehe..

after all,ni just pdpt frh.xtaulah blh pakai ke x.hehe..pape pun,maaf andai ada tersilap kata atau terkasar bahasa ye.all da best azhari.smg ditemukan dgn gadis yg beriman n baik akhlaknya. insyaAllah..amin3..=)

herm..xkn la jmpe pmpuan cntek kt tgh jln, then trus tgur nk b'knlan..knfirm prmpuan tu pelik binti hairan..btw..permulaan dgn p'shbtn pasti p'hubungn kekal lame..insyallah..

bukan mcm tu mksud sy shiemah.... first... bukan nk tackle.. tp.. tggapan... ^_^

salam, just nak bg pandangan..seelok-eloknya tundukkanlah pandangan..
hmm,tp muka bukan segala-galanya..asalkan akhlak baik, yang itu lebih penting..kalau org pilih kte sbb rupa paras, tak mustahil dia akan tinggalkan kte bila kita dah takde rupa..so, jgn rasa rendah diri..biarlah org pilih kte sbb iman dan akhlak..itu lebih permanent..that's just my opinion...

hehe.. tq Ruqaiyah.. opinion awk sgguh menyentuh..^_^

assalamua'laikum...

sy ttarik ngan tjuk ni...phewitttt!!!haha...ape2 pun dun judge a book by its cover..xsmua wnita cntik dah bpunya tp mmg kbykannya kompem da bpunya...so xslh utk mhulurkan salam pshabatan...bkwn biar beribu,bkasih biar satu~~~ tp pilih la 4 saranan utk memilih wanita sbg isteri iaitu kerana agamanya,keturunan,kekayaan & kecantikan.

Kita slalu dgr maksud sepotong hadis yang berbunyi, “Dikahwini
wanita itu (untuk dijadikan isteri) kerana empat perkara iaitu harta kekayaannya,keturunannya,kecantikannya dan agamanya. Maka utamakanlah (dalam pemilihanmu itu) wanita yang kuat beragama, nescaya sejahtera hidupmu”(Riwayat Bukhari dan Muslim).

Juz share ape yg ade lm otak sy..hehe=)

Sering kita mendengar maksud sepotong hadith yang berbunyi, “Dikahwini
wanita itu (untuk dijadikan isteri) kerana empat perkara iaitu harta kekayaannya,keturunannya,kecantikannya dan agamanya. Maka utamakanlah (dalam pemilihanmu itu) wanita yang kuat beragama, nescaya sejahtera hidupmu”(Riwayat Bukhari dan Muslim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

layan sebentar