PTPTN beri kelonggaran | cuti2 cinta

assalamualaikum kengkawan.. alhamdulillah... ade berita baek ckit hari ni..

korg dh bace ke khabar hari ni..
adei.. ape nk jd korg ni... laptop ade.. broadband ade.. streamyx ade..
sume dh ade... cuma guna tuk berfacebook2 je la kang... chatting2 je tau..

lau dh ade kemudahan tu.. guna la spenuhnya... yg baik2.. ^_^

ha hari ni prkara baik dan sgt elok utk kita mahasiswa/wi dn pelajar yg bakal mnjadji mahasiswa/wi..

PTPTN dh bg kelonggaran kat peminjam2 yg meminjam duit depa..
depa mberikan pertimbangan wajar berhubung pmbayaran balik pinjaman kepada peminjam yang masih belum mendapat pekerjaan selepas 6 bulan korg abis belajar..

ha.. ni prkara yg baik kan kgkwan.. so.. kita dh kira untung dah.. ade jugak yg perihatin kat kita..
memang la.. lau pas belajar... xsemestinya dpt kerja terus.. laen la lau dpt 4 pointer ke atas.. hek3.. mksud aku pointer gempak giler la..

then, lau cmtu xperlus risau la.. tp kdg2 pointer gmpak2 pun lmbt gak dpt keje..
alahamdulillah.. kita akan wat bayaran balik kat depa selepas kita dpt keje.. lau cam tu ok..

tp... depa pesan suruh kita p lapor kat depa la.. kita dh dpt keje ke x..
so.. org tua2 kate.. " org berbudi..kita berbahasa.."

org dh bg peluang tu guna la sebaiknya.. jgn xlapor..
jgn susahkan org len kerna kita.. lau pinjam cara elok.. bayar pun cara elok la..
so, ape yg penting.. bg kerjasama... itu saje.. ^_

-------------cuti2 cinta---------------


p/s : kalau kita xleh bahagiakan org len.. cukuplah sekadar kita tak menyusahkan org len..

wah best tgok citer ni.. baru je pas layan.. sape xlayan lg rugi.. ^_^ - nasi lemak 50 sen..

Reactions:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

layan sebentar