ToDAy in History

assalamualaikum semua.. harap korg sihat hendknya..

today in history.. hari ini dlm sejarah aku mendapat keputusan yang cemerlang.. tau x kputusan pe???
ha.. tu la.... len kali tanya dulu.. adei2..!!
haa.. aku LULUS ujian undang2 berkomputer pg td.. fuh.. yg ni yg kedua aku wat test.. alhamdulillah.. dapt aku mnjwab dgn penuh yakin.. first2sblum mase aku nk g test dulu... aku study buku KPP jap je.. dalm 5 - 10 minit.. tu pun dah nak lulus dh... aku dpt 39/50.. ckit lg nk lulus.. mrkah lulus 42.. adei.. malangnya nasib aku.. tp apekan daya.. usaha yg sedikit product pun ckit la..

test yg kedua ni aku study lebih skit la.. malu kot asyik2 xlulus jek.. malu kat akak yg jaga kounter kat situ.. dh la akak tu cantik.. cute gtu.. hihi.. nasib baik dia akak.. lau adik.. lagi la aku malu..

utk test yg ke-2 kalinya aku lulus dgn cemerlang.. memang happy giler.. mcm dpt result SPM lak.. ape2 pun congrate utk diri aku sndiri.. sebab sedar sebelum trlambat..

ni la org kata kegagalan dlm hidup ni buat pengajaran kpd kite semua supaya sentiasa sedia untk menghadapi test..atau dlm bahasa malay nye ujian.. ujian kete ke.. ujian spm ke.. ujian hidup ke.. sume tu ujian..

yang paling penting ujian dr Allah.. mcm2 ujian Allah bg kat kite kan,.. so kita perlu bersedia mnghadapi ujian tersebut dgn keimanan yg kuat.. lau iman lemah cmner la nk terima ujian kan...

so tingkatkan iman kita ye.. aku berpesan kpd diriku sendiri dan kawan2ku yg jauh yg sederhana dekat.. dan yg paling dekat... bersedia lah dengan ujian.. baik buruk atau xburuk..
terima dgn hati yg ikhlas ye..

hek3.. berceramah plak ye.. bukan ape.. hidup ni kena ade peringatan.. lau x... sape nk ingatkan.. yang mane ingat peringatkan.. yg x ingat.. ingatkan sesame kte..

ok lah.. stakat ni lu ah.. pe2 hal nk dkongsikan.. komen2 la ye..

wassalam..

p/s : kuatkan iman kite.. ^_^

Reactions:

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

layan sebentar