Tak perlu Bersedih akan hal Dunia

semua org tau yg kita akan mati...
org gila pun tau dia akan mati...
mati xkira usia, masa, tempat dan keadaan seseorang..
sampai ajal MATI akan menemui kita...

hidup ni sekejap....je.... bak kate org asli.. "sebatang rokok je..."



so... buat ape nak bersedih sesuatu yang sementara..
ramai yang bersedih disebabkan banyak perkara...
antaranya :

jam tangan ilang..

masalah rumah tangga..

GAGAL SPM....


putus ngan awek..

sakit..

cacat...

dan mcm2 lg..

sedih akan hal akhirat amtlah sukar tuk dicari dikalangan manusia zaman sekarang..
segelintir je.. bak kate ustaz Azhar "dok roK cetong"...

tgok pda 2 3 hari lepas.. result SPM kuar... ramai menangis... kerna xlulus.. arghhhh... xdpt la aku kerja kali ni.... cmner nk kerja..nk sambung belajar.. abis la idup aku.. meratap ntah ape2..

eh Bill gate aku tgok xabis balajr U pun dapat jadi jutawan...
yang xbelajar kat malaysia ni pun ramai gak jutawan.. sijil xde... TP KAYA.....

xperlu bersedih.. Allah kata kita kena usaha.. rezki dah ade.. lau xdpt cara camtu.. mgkin cara len.. ha.. bersangka baiklah kepada Allah...

semua yang kita dapat baik or buruk ke tu semua ujian..

kita bergembira dengan perkara baik yang datang... tetapi kenapa kita perlu bersedih diatas perkara buruk.. sedangkan kedua2 nya ujian yang datang dari Allah yang Maha Mengetahui..


so... boleh bersedih tp.. jgn keterlaluan sehingga memudaratkan diri.

p/s : innallah hama'assobirin.... sesungguhnya Allah sentiasa bersama orang2 yang sabar....^^

Reactions:

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

layan sebentar