Naik bot pergi solat Jumaat



korang pernah naik bot p solat jumaat.?? aku rase satu dalam sejuta kot.

tp memang ade... bukan sorang2... satu kampung pergi solat jumaat naik bot.. pergh..
masjid kat pulau ke diorang ni.. sampai dah xpergi masjid kat daratan...

persoalan kan...ha... tp semua kat atas aku tipu ja.. hehe...

actually diorang pergi masjid naik bot sebab banjir besar...
berlaku kat negeri aku sendiri.. kat Tumpat Kelantan... sape org kelantan ?? angkat tgn..keke

Kira-kira 70 penduduk Kampung Simpangan Hilir, Pengkalan Kubor, dekat sini, terpaksa menaiki bot dan sampan untuk menunaikan solat Jumaat selepas kampung mereka ditenggelami banjir.

penduduk tetap menunaikan tanggungjawab masing-masing walaupun terpaksa bersusah payah ke masjid.Setiap tahun penduduk akan menghadapi banjir, malah menaiki bot atau sampan ke masjid bagi menunaikan solat Jumaat atau solat berjemaah sudah mnjadi tradisi sejak masjid ini di bina pada 1991. o.. dah lama upenye..

semangat betul org2 kg untuk pergi bersolat.. tp itu lah yg terbaik kan. kat tempat kita ni yg xbanjir dan xde ape2 masalah pun malas jugak nak pergi masjid or surau... ape kes plak tuh..

nikmat Allah dah bagi... tp masih lagi malas nk buat ibadat.. apekan daya la kan.. dah dasar pemalas.. terasa ke korg yg duk baca ni.. aku dah lama dh terasa nih.. kiki..

same2 la kite memperingati... :)

so ape yg penting...
-- bersyukur la dgn kesengangan yg ada.. jgn khianati nikmat tersebut.. --

Reactions:

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

layan sebentar