53,300 lembu disediakan untuk korban


Bekalan lembu hidup dijangka mencukupi untuk ibadah korban sempena Aidiladha tahun ini, kata Ketua Pengarah Perkhidmatan Veterinar, Datuk Dr Abdul Aziz Jamaluddin.

harga ayam runcit/sembelih adalah RM7.80 sekilogram, daging lembu tempatan RM22.50 sekilogram, daging kerbau India RM12 sekilogram, daging kambing tempatan RM32 sekilogram manakala harga daging kambing import RM28 sekilogram.

hoho... xsabar aku nk makan gulai kambing... lembu.. ayam... pergh... ase cam nak balik kg la ni jugak...

tp apekan daya.. terpaksa pg kelas.. haha
erm...
take note kawan2 pasal harga tu....... t kan ade plak jual dengan harga yg mencekik darah dan memerah darah lak nanti.. huhu.. mane la tau.. time raya ni la peniaga amik untung...

ha lau kau x caya korang tepon la tanya kat pengarah tu.. jgn tanya no fon dia kat aku.. korg cari la sendiri... sekian..

p/s: selamat menyambut hari raya haji... dan selamat pulang ke kampung masing2..

Reactions:

1 comments:

wah! banyaknya.. menu bulan depan hanyalah lembu. hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

layan sebentar